small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Polityczna jazda uderza w zwykłych pasażerów
Wpisany przez Administrator   
piątek, 02 października 2015 11:59

Bezpardonowe ataki środowiska związanego ze strukturami PSL-u na sprawującego urząd Starosty p. Ryszarda Niedziółkę przeistoczyły się już w stały i ograny spektakl kętrzyńskiej sceny politycznej. Tymczasem, regularne utrudnianie pracy Starostwu zatacza coraz szersze kręgi. Wiele na to wskazuje, że elementem tej cynicznej, prowadzonej przez PSL gry, jest (...) ostatnia korekta rozkładu jazdy komunikacji miejskiej. Można przypuszczać, że w ten sposób planowano utrudnić dojazd pracowników Starostwa i podległych mu urzędów na czas do pracy. Wiele instytucji rozpoczyna bowiem swoją pracę o godzinie 7:00. Niestety rykoszetem dostali zwykli mieszkańcy Kętrzyna i pasażerowie komunikacji miejskiej.

 
Stop dalszej degradacji Kętrzyna !!!
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 29 września 2015 11:03

Jednym z elementów kształtujących jakość życia we współczesnych miastach jest charakter przestrzeni publicznej, a ściślej – jej funkcjonalność. To od niej zależy czy miasto przyciąga, czy odpycha. Czy traktujemy je jako miejsce, w którym chcemy pracować, mieszkać i spędzać wolny czas, czy też stanowi ono dla nas przestrzeń obcą, zawartą pomiędzy miejscem pracy, a domem.

W trosce o zachowanie właściwych proporcji i funkcji naszego miasta, już w roku 2012 przedłożyłem kompleksowy projekt optymalizacji komunikacji zbiorowej, stanowiącej nie tylko środek transportu, ale przy właściwym funkcjonowaniu - także instrument dla osiągnięcia szerszego celu. Mam nam myśli dobrze pojmowany rozwój naszego miasta, jako ośrodka wielofunkcyjnego. Kiepska komunikacja publiczna przyczynia się do ekspansji transportu indywidualnego w podróżach bliskich, co powoduje wzrost kosztów własnych mobilności, a w skali społecznej – wzrost znaczenia braku miejsc parkingowych w centrum, problemu straty czasu, zanieczyszczenia powietrza, emisji hałasu itp. Jednocześnie miasto traci swoje atuty, co skłania do osiedlania się poza jego granicami. Z roku na rok nasze miasto odwiedza też mniej turystów. To przekłada się na systematyczne ograniczenie wpływów i ubożenie jego oferty – tak w sferze publicznej, jak również komercyjnej. W konsekwencji staje się ona jeszcze bardziej nieatrakcyjna – także dla mieszkańców Kętrzyna. Już dzisiaj Kętrzynianie chętniej wybierają się na zakupy do hipermarketów na obrzeżach miasta, niż do popularnych jeszcze 3-4 lata temu sklepów w śródmieściu. Jak pokazują badania, przyczyną takiego wyboru nie zawsze jest różnica w cenach oferowanych produktów – tą klienci kompensują kosztami dotarcia do marketów. Zawsze jednak decyduje wygoda. Trudno jednak mówić o wygodnych zakupach w mieście, kiedy autobusy kursują co godzinę, a znalezienie wolego miejsca parkingowego wraz z uiszczeniem opłaty, nierzadko zajmuje kwadrans. Oczywiste jest, że wraz z pogłębieniem się problemu ucieczki klientów, różnica w cenach będzie większa, co definitywnie „rozłoży” handel i usługi w centrum naszego miasta.

 
Jak Komunalnik zwiększa koszty!
Wpisany przez Administrator   
sobota, 05 września 2015 11:09

W spółce PGK pieniądze wydaje się lekko i wcale nie mam na myśli kary, którą zapłaciło przedsiębiorstwo za swoją niekompetencję. Czy wiedzą Państwo, że kętrzyńska komunikacja należy do najdroższych w kraju? Otóż należy. Cena jednego wozokilometra to blisko 10 złotych, podczas gdy nawet w większych miastach – gdzie autobusy dla przewiezienia tej samej liczby pasażerów muszą wykonać dłuższy kurs – wozokilometr kosztuje około 7 złotych.

 
Nie tędy droga (dla rowerów)
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 24 sierpnia 2015 09:06

Wraz z popularyzacją turystyki rowerowej, jak również coraz powszechniejszym w Polsce korzystaniem z roweru jako alternatywnego środka transportu w dojeździe do pracy, szkoły, czy po zakupy, toczy się gorąca dyskusja na temat wyboru właściwych rozwiązań infrastrukturalnych dla cyklistów. Polskie miasta masowo tworzą drogi dla rowerów. Do ich budowy przymierza się i Kętrzyn. Okazuje się jednak, że popularne ścieżki i ciągi pieszo-rowerowe nie są tym, czego oczekują rowerzyści.

 


Strona 16 z 41