small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Tego wypadku można było uniknąć!
Wpisany przez Administrator   
środa, 19 lipca 2017 13:12

Definicja wypadku mówi o zdarzeniu nagłym, którego nie można przewidzieć. Tymczasem statystyki są jednoznaczne. W miastach do wypadków z udziałem rowerzystów, dochodzi najczęściej w miejscach przecięcia wydzielonych dróg dla rowerów (lub ciągów pieszo-rowerowych) z jezdniami w obszarach skrzyżowań. Ponieważ siatka miejskich ulic jest gęsta, siłą rzeczy potencjalnie najniebezpieczniejszym sposobem organizacji ruchu rowerowego, paradoksalnie stają się ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe.

 
Przedszkole przy Wierzbowej będzie nieporozumieniem.
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 04 lipca 2017 13:25

 

Właściwe zagospodarowanie przestrzenne, to składowa współczesnej polityki zrównoważonego rozwoju miast. Kętrzyn wciąż jeszcze ma wysoki potencjał, ale w ostatnim czasie nie dosyć że nie wykorzystuje go, to na domiar złego marnuje swoją wielką szansę na optymalne funkcjonowanie.

 

 
Kolejna ofiara suburbanizacji
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 13 czerwca 2017 15:24

Konsultując z ekspertami przedstawiane Państwu propozycje programowe dla Kętrzyna, już kilka lat temu zwrócono mi uwagę na problem suburbanizacji naszego miasta. Specjaliści nie mieli również wątpliwości, że to groźne z punktu widzenia pragmatyki urbanistycznej oraz logistyki miejskiej zjawisko, przy braku właściwych działań doprowadzi do eksurbanizacji – czyli społecznej, technicznej i ekonomicznej erozji miasta. Jako plan ratunkowy wskazywano stymulowanie roli ścisłego centrum Kętrzyna poprzez wybudowanie dużej galerii handlowej z wejściem u zbiegu ulic Lanca i Kaszubskiej, a także poprzez sukcesywne przekształcanie rejonu dworca kolejowego w ośrodek handlowo-usługowy, utworzony w oparciu o nowy multimodalny węzeł komunikacyjny.

 
Kosztowny lifting bubla.
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 27 kwietnia 2017 16:17

W cieniu medialnego zgiełku towarzyszącego budowie i niedawnemu uruchomieniu nowej trasy pomiędzy Rondem Rogaczewskiego a Rondem Kombatantów, zakończono roboty drogowe na ulicy Królowej Jadwigi. Warto zaznaczyć, że wymienioną ulicę gruntownie remontowano zaledwie kilka lat temu. Niestety, niekompetencja administracji miejskiej funkcjonującej pod politycznym parasolem Burmistrza Hećmana, znów dała o sobie znać i tradycyjnie uderzyła nas po kieszeni. Ostatnie prace na ulicy Królowej Jadwigi to bowiem nic innego, jak tylko kosztowny lifting kolejnego bubla.

 


Strona 9 z 41