small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Kosztowny lifting bubla.
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 27 kwietnia 2017 16:17

W cieniu medialnego zgiełku towarzyszącego budowie i niedawnemu uruchomieniu nowej trasy pomiędzy Rondem Rogaczewskiego a Rondem Kombatantów, zakończono roboty drogowe na ulicy Królowej Jadwigi. Warto zaznaczyć, że wymienioną ulicę gruntownie remontowano zaledwie kilka lat temu. Niestety, niekompetencja administracji miejskiej funkcjonującej pod politycznym parasolem Burmistrza Hećmana, znów dała o sobie znać i tradycyjnie uderzyła nas po kieszeni. Ostatnie prace na ulicy Królowej Jadwigi to bowiem nic innego, jak tylko kosztowny lifting kolejnego bubla.


Dysponując możliwością zweryfikowania projektów kętrzyńskiej infrastruktury komunikacyjnej, wielokrotnie zwracałem uwagę na problem niewłaściwie przygotowanych, a następnie realizowanych inwestycji infrastrukturalnych. Lista uchybień za każdym razem jest długa i obejmuje szerokie ich spektrum, od niewłaściwie przyjętych standardów projektowych, poprzez wadliwą organizację ruchu, po złe wpisanie poszczególnych rozwiązań w strukturę przestrzenną miasta. Powtórzę to raz jeszcze. Nasze miasto zasypywane jest bublami drogowymi, a wkład w konsekwentne psucie funkcjonalności i bezpieczeństwa układu transportowego Kętrzyna, mają bez wyjątku wszystkie szczeble administracji samorządowej. Niemniej, kiedy dla podkreślenia absurdalnego charakteru sytuacji pozwoliłem sobie nazwać nowe lub przebudowane ulice - bublami, tylko urząd miasta poczuł się dotknięty uprawnioną krytyką. Co więcej, przedstawiciele miasta w osobach Zastępcy Burmistrza  i Rzeczniczki Urzędu Miejskiego w Kętrzynie, rozpoczęli swego rodzaju publiczną dyskusję z faktami. Przy okazji zapewniano mnie, że inwestycje drogowe realizowane są prawidłowo.

Tymczasem tak nie było. Przebudowana ulica Królowej Jadwigi nawet w oczach laika stała się zbyt wąska dla bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania regularnej komunikacji autobusowej. O karkołomnych manewrach uskutecznianych na tej ulicy w celu wyminięcia się z autobusem pisałem wielokrotnie. Ekspertyza przygotowana przez niezależnego specjalistę na zlecenie Powiatowego Nadzoru Budowlanego, wykazała ponad wszelką wątpliwość, że przebudowana ulica nie spełnia określonych prawem kryteriów. Przeprowadzone  dotychczas korekty luków drogi, kosztowały blisko 150 tys. zł. Według mojej wiedzy  część prac - w tym poszerzenie przekroju poprzecznego jezdni do 6,5 metra - nadal nie została wykonana.  Brak tych działań powinien doraźnie zostać zrekompensowany zmianą organizacji ruchu. Bezpieczeństwo użytkowników drogi jest sprawą fundamentalną. W takiej sytuacji należy bezzwłocznie wprowadzić jeden kierunek ruchu, wyznaczony kierunkiem jazdy komunikacji zbiorowej.

Poniżej przedstawiam korespondencję w przedmiotowej sprawie.

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież