small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Koncepcja usprawnienia ruchu na skrzyżowaniu Daszyńskiego z Mazurską
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 04 czerwca 2013 10:13

W odpowiedzi na wiele skarg, które do mnie napływają i dotyczą trudności w pokonaniu skrzyżowania ulic Daszyńskiego z Mazurską poprosiłem Pana Marcina Banacha o opracowanie koncepcji usprawniającej ruch na tym skrzyżowaniu.

 

Poniżej przedstawiam koncepcję usprawnienia ruchu na skrzyżowaniu ulic Daszyńskiego z Mazurską. Należy w tym miejscu podkreślić, że jest to wersja rozwojowa koncepcji, która po ewentualnym wykonaniu obwodnicy i przeprowadzce drogi 592 daje możliwość przekwalifikowania skrzyżowania na równorzędne, co przy zastosowanych zabezpieczeniach, stanie się najprzyjaźniejszym z możliwych rozwiązań. Przyjazności obiektu, to jednocześnie realizowanie postulatu bezpieczeństwa i płynności ruchu, bez szkody dla otoczenia w tym mieszkańców.

Wersja koncepcji w formacie PDF tutaj.

 

Komentarze  

 
#1 Gdzie logikaGrzegorz 2013-06-04 16:41
Witam. Pytam gdzie w tym wszystkim jest logika ?? 4 progi zwalniające na odcinku 100 metrów ??? Przecież to obwodnica Kętrzyna. wyobrażam sobie tira jak pokonuje te 4 progi. Takie progi są dobre na drogach "osiedlowych" Potrzebne nam to jak dla Olsztyna tramwaje !
Zacytuj
 
 
#2 informacjaJerzy 2013-06-05 15:07
jeżeli dobrze zrozumiałem - to takie progi wg przepisów nie można tworzyć na takich drogach ( ulicach ) do jakich zalicza się ul. Daszyńskiego w Kętrzynie. Życzę dalszego usprawniania ruchu na naszych ulicach.

pzdr
Zacytuj
 
 
#3 światowcy za dychępaweł 2013-06-05 20:42
To są progi wyspowe, które ciężarówka bierze między kołami.Na osiedlowych to się robi pełne,albo wstrząsowe.Na Daszyńskiego można je stosować.Czytajcie uważniej przepisy.
Zacytuj
 
 
#4 do Grzegorzapaweł 2013-06-05 20:49
Logika jak mniemam jest taka, żebyś się przesiadł z blachosmroda do mpk.Rypina przecież już ma pomysł na reformę komunikacji aby mogła ona przejąć samochodziarzy.Im mniej takich jak ty kierowcòw wiozących tylko własne 4 litery,tym nasze miasto będzie bardziej ucywilizowane i europejskie.
Zacytuj
 
 
#5 słowem wyjaśnieniaMarcin Banach 2013-06-06 06:24
Szanowni Państwo. Bezdyskusyjnie obecny stan warunków ruchowych oraz bezpieczeństwa na przedmiotowym skrzyżowaniu jest karygodny.Ulica Daszyńskiego nie jest obwodnicą miasta, a jedynie ulicą leżącą w ciągu drogi krajowej.To nieco zmienia postać rzeczy.Polskie prawo nie nadąża za rzeczywistością , a ta -jak wiemy- nieco się zmieniła od chwili przystąpienia do UE.Jeżeli mówimy o przepustowości, to należy podkreślić, że przedstawiona propozycja, w stosunku do rozwiązań typu sygnalizacja,cz y rondo, uzyskuje lepsze parametry.To właśnie małe i średnie ronda (w tym turbinowe) ,które -w przeciwieństwie do skrzyżowań z wyspą centralną- są urządzeniami spowalniającymi ruch, bywają nieprzejezdne dla większego taboru.Próg wyspowy - nie.Szkoda, że nikt nie wspomniał o sprawie fundamentalnej - bezpieczeństwie uczestników ruchu. To rozwiązanie znacznie je poprawi.Kuriozalną natomiast jest decyzja, o włączeniu tej ulicy w ciąg planowanej trasy średnicowej (vide: materiał dotyczący ruchu tranzytowego) .
Zacytuj
 
 
#6 do Marcina Banachapaweł 2013-06-06 13:46
No bo u nas niektórzy ciężko myślą.Na tym skrzyżowaniu już kilku pieszych wylądowało na maskach samochodów.Ale część kierowców nie chce być w zachodniej Europie,tylko woli w Rosji.W ich uważaniu lepiej kogoś zabić,niż zwolnić.
Zacytuj
 
 
#7 Równajmy w góręMarcin Banach 2013-06-07 10:46
Panie Pawle, to jest poważny problem i należy go konsekwentnie eliminować.Takie też są założenia.Z drugiej strony, proponowane rozwiązanie w możliwe dużym stopniu unika zaburzenia płynności ruchu; spowalnia go, ale zachowuje płynnym.Dokładnie odwrotny efekt, przynosi sygnalizacja świetlna, która wstrzymuje ruch (także pieszych),ale w czasie jego otwarcia, prowokuje do zbyt szybkiej jazdy.Wadą rozwiązania typu rondo (tu oczywiście niemożliwego do zastosowania z uwagi na brak miejsca), jest skrajne spowolnienie ruchu wszystkich pojazdów, w tym komunikacji publicznej, czy uprzywilejowany ch. Należy bowiem pamiętać, że ulice Traugutta, Daszyńskiego i Pocztowa, są drogą wyjazdu wozów straży pożarnej do akcji.Niedopuszczalna jest więc także, przebudowa obu skrzyżowań z wyspą centralną ulicy Traugutta na ronda.Ponadto ta przebudowa, zakłada zwiększenie przekroju jezdni do 2x2, wraz z likwidacją przejść dla pieszych, co jest sprzeczne z zasadami nowoczesnej inżynierii ruchu. Pozdrawiam.
Zacytuj
 
 
#8 oczywiście zaKrzysztof 2013-06-10 12:18
Jestem oczywiście za wprowadzeniem tego rozwiązania,a Grzegorz to niech o logice pogada do ofiar wypadków,do których doszło na tym skrzyżowaniu.
Zacytuj
 
 
#9 To w Kętrzynie jest Komunikacja Miejska?Ja 2013-07-26 03:26
Kurde, tyle czasu tam mieszkam, ale nawet nie wiem jak z tego skorzystać, gdzie tym da się dojechać i gdzie kupić na to bilety? I ile takie bilety w ogóle kosztują? :) Jakieś mapki powinny być jak to jeździ w ogóle. Przystanek "PLUS Sikorskiego" wtf??

Pan tak ciśniesz za tą komunikacja miejską, to wziąłbyś się za ogarnięcie porządku z funkcjonowaniem tego, może więcej ludzi by tym zaczęło jeździć. Bo ja nawet nigdy nie jechałem, a mam już dużo ponad 20 lat. Ten rozkład to tylko dla wtajemniczonych jest, poza tym sam pan i tak pewnie z tego nie korzystasz.
Zacytuj
 
 
#10 racjamateusz 2013-07-31 13:49
Chodzi tak rzadko że jej nie widać.Kiedyś to co chwila to i ludzie jeździli.
Zacytuj
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież