Zmiana rozkładów wymaga zmian w samorządach. |
Wpisany przez Administrator
|
niedziela, 23 września 2018 20:27 |
 Plac dworcowy z którego odjeżdżają oznaczone kolorami linie komunikacji miejskiej i liczne linie komunikacji regionalnej - to standard w europejskich miastach powiatowych. Połączenia miejskie i regionalne są zintegrowane wspólną taryfą umożliwiającą zakup biletu tranzytowego na oba środki transportu w cenie niższej niż na oba autobusy osobno. Tak powinna wyglądać również komunikacja miejska i subregionalna w Kętrzynie.
Światowy Dzień Bez Samochodu przypadający na 22 września, zwieńczył jak co roku wydarzenia Tygodnia Zrównoważonego Transportu. W Kętrzynie to symboliczne święto tradycyjnie już przeszło bez echa, bo przecież trudno uczcić coś - czego nie ma. Samorządowcy fundują Nam jednak całoroczny komunikacyjny trzeci świat.
|
W trosce o bezpieczeństwo. |
Wpisany przez Administrator
|
czwartek, 13 września 2018 16:06 |

Dwa wnioski dotyczące poprawy bezpieczeństwa publicznego złożyłem jeszcze w lipcu - przede wszystkim z myślą o uczniach, którzy po wakacyjnej przerwie wrócili właśnie do szkół. Jeden z wniosków odnosi się do szeroko rozumianego problemu braku bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu w rejonie Placu Słowiańskiego, natomiast drugi - do problemu braku wygodnego i bezpiecznego dojścia na przystanek autobusowy u zbiegu ulic Sikorskiego i Górnej.
|
Pasażerowie nabici w butelkę - czyli wakacyjna jazda ZKM. |
Wpisany przez Administrator
|
poniedziałek, 23 lipca 2018 00:00 |

Od początku wakacji, z rozkładu komunikacji miejskiej zniknęły kursy linii nr 1 do Karolewa. Teraz autobusy kończą bieg na przystanku Mazowiecka (OCMB), a pasażerowie chcący dostać się do Kruszewca czy Karolewa, zmuszeni są do długiego marszu wzdłuż ruchliwej ulicy, lub jazdy autobusami komunikacji regionalnej za dodatkową opłatą. Chociaż przewoźnik i organizator tłumaczą decyzje brakiem przewozów szkolnych do pętli Karolewo w okresie wakacyjnym, argumentacja wydaje się absurdalna.
|
Te przystanki muszą powstać! |
Wpisany przez Administrator
|
środa, 04 lipca 2018 18:43 |

O wadliwej infrastrukturze komunikacyjnej w odniesieniu do nowych lub przebudowanych ulic naszego miasta, pisałem już wielokrotnie. Wielokrotnie zwracałem też uwagę na skutki fatalnej planistyki na terenie Kętrzyna. Zwieńczeniem niechlubnej polityki miasta Kętrzyn zaprzeczającej zasadom zrównoważonego transportu oraz rozwoju, jest sposób funkcjonowania komunikacji miejskiej. W ocenie specjalistów, działania analogiczne do podejmowanych w Kętrzynie, skutkują problemami w zakresie mobilności miejskiej, stanowią źródło zmiany zachowań komunikacyjnych i struktury modalnej ruchu, zaś sam wzrost znaczenia transportu indywidualnego sprzyja procesowi eksurbanizacji - niszczącemu ekonomicznie i demograficznie potencjał miast.
|
|
|
|
Strona 4 z 40 |