Otwarcie przebudowanych rond Dmowskiego i Jana Pawła II odbyło się hucznie, przed wyborami w listopadzie 2014 roku. Wkrótce atmosfera radości ustąpiła miejsca pierwszym informacjom o problemach jakie ronda stwarzają kierowcom. Od tej pory mamy regularne doniesienia medialne o kolejnych kolizjach na rondach. Tylko do lutego zarejestrowano aż 14 zdarzeń. Ronda, które w założeniu miały poprawić bezpieczeństwo, stały się źródłem zwiększonej liczby kolizji. Kierowcy dużych aut, nie są nawet w stanie zmieścić się na swoim pasie ruchu. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że wszystko to było do przewidzenia.
Linia autobusowa nr 3 została uruchomiona 7 listopada 2014 r. tuż przed wyborami samorządowymi. Teraz jej los jest niepewny i wszystko wskazuje na to, że zostanie ona zlikwidowana. Tematem tym zajęły się kętrzyńskie media. Poniżej krótka relacja z Kętrzyńskiej Telewizji Kablowej, a po wciśnięciu przycisku więcej, artykuł z "Gazety w Kętrzynie".
Po wymianie oświetlenia ulicznego w Kętrzynie, szumnie zapowiadane oszczędności przyćmił problem niedoświetlenia dróg. Problem jest poważny i przekłada się na obniżenie poziomu bezpieczeństwa ruchu. Pomysłów na rzekomą poprawę sytuacji jest kilka, w tym koncepcja doświetlenia przejść dla pieszych, zmiany wysokości masztów, czy radykalnego zwiększenia liczby latarni. Postanowiłem zweryfikować zasadność tych rozwiązań, posiłkując się opiniami specjalistów techniki oświetleniowej oraz transportu w odniesieniu do bezpieczeństwa ruchu drogowego.