Jest pomysł na reorganizację kętrzyńskiej komunikacji |
Wpisany przez Administrator |
czwartek, 29 listopada 2012 18:15 |
W dniu dzisiejszym podczas sesji Rady Miejskiej złożyłem projekt kompleksowej optymalizacji komunikacji miejskiej w Kętrzynie. Dokument składa się z 55 stron i powstał dzięki nawiązaniu kontaktu z Panem Marcinem Banachem z BAN.ART TRANSPORT. W skrócie projekt dotyczy reorganizacji systemu kętrzyńskiej komunikacji i obejmuje: - utworzenie 5-ciu linii komunikacyjnych funkcjonujących na stałych trasach (kursy wariantowe zostaną przekształcone w linię nr 21 i linię nr 26);
- marszrutyzację i elastyczną marszrutyzację przewozów, celem dostosowania oferty do potrzeb przewozowych na najbardziej uczęszczanych odcinkach sieci;
- powiązanie i skomunikowanie linii na przystankach węzłowych Plac Grunwaldzki i Sikorskiego/Sezam;
- zastąpienie biletów jednorazowych m.in. biletami 30-minutowymi (bilet jednorazowy do zakupu tylko u kierowcy), co umożliwi mieszkańcom kształtowanie kierunku podróży w sposób indywidualny i przy jednoczesnym spełnieniu warunku zachowania stałego kosztu podróży;
- ujednolicenie struktury taboru poprzez pozostawienie wszystkich pojazdów MAN NL202 (2 szt.) oraz Jelcz-Berliet (4 szt.) i zakup dodatkowych 2 sztuk używanych autobusów Jelcz-Berliet po kapitalnym remoncie lub w wieku maksymalnie 10-12 lat (niskie koszty utrzymania w porównaniu z komfortem jazdy) - całkowita rezygnacja z pozostałych marek;
- wprowadzenie informacji pasażerskiej jako elementu marketingu m.in. poprzez umieszczenie schematu linii komunikacji miejskiej na wiatach przystankowych (uniknie się pomyłek w dojeździe do konkretnego miejsca);
- przedstawienie gotowego rozkładu jazdy na poszczególnych przystankach wraz z cennikiem opłat za korzystanie z komunikacji.
Projekt przewiduje zwiększenie częstotliwości odjazdów autobusów z poszczególnych przystanków, przez co wzrośnie popyt na usługi komunikacji, przy niezmienionych nakładach finansowych, a może nawet oszczędnościach. W złożonym projekcie celowo rezygnuje się z zakupu nowych autobusów, co będzie źródłem dodatkowych oszczędności (ze względu na niższe koszty eksploatacji) przy zachowaniu odpowiedniego komfortu jazdy.
Cały złożony przeze mnie projekt można przeczytać tutaj.
|
Komentarze
Okrutna prawda wygląda tak, że nawet naprawdę fajny, sensowny program zalinkowany powyżej i przedstawiony na radzie zakłada zakończenie kursowania autobusów około godziny 17tej. Później zwija się asfalt aż do rana.
Pieniążki, pieniążki...
Założeniem jest obniżenie aktualnych kosztów komunikacji miejskiej przy jednoczesnej poprawie skomunikowania.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby z głową rozwinąć go do późniejszych godzin. Gdyby tylko to opracowanie przeszło.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.