small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Jest pomysł na reorganizację kętrzyńskiej komunikacji
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 29 listopada 2012 18:15

W dniu dzisiejszym podczas sesji Rady Miejskiej złożyłem projekt kompleksowej optymalizacji komunikacji miejskiej w Kętrzynie. Dokument składa się z 55 stron i powstał dzięki nawiązaniu kontaktu z Panem Marcinem Banachem z BAN.ART TRANSPORT.

W skrócie projekt dotyczy reorganizacji systemu kętrzyńskiej komunikacji i obejmuje:


- utworzenie 5-ciu linii komunikacyjnych funkcjonujących na stałych trasach (kursy wariantowe zostaną przekształcone w linię nr 21 i linię nr 26);

 

- marszrutyzację i elastyczną marszrutyzację przewozów, celem dostosowania oferty do potrzeb przewozowych na najbardziej uczęszczanych odcinkach sieci;

 

- powiązanie i skomunikowanie linii na przystankach węzłowych Plac Grunwaldzki i Sikorskiego/Sezam;

 

- zastąpienie biletów jednorazowych m.in. biletami 30-minutowymi (bilet jednorazowy do zakupu tylko u kierowcy), co umożliwi mieszkańcom kształtowanie kierunku podróży w sposób indywidualny i przy jednoczesnym spełnieniu warunku zachowania stałego kosztu podróży;

 

- ujednolicenie struktury taboru poprzez pozostawienie wszystkich pojazdów MAN NL202 (2 szt.) oraz Jelcz-Berliet (4 szt.) i zakup dodatkowych 2 sztuk używanych autobusów Jelcz-Berliet po kapitalnym remoncie lub w wieku maksymalnie 10-12 lat (niskie koszty utrzymania w porównaniu z komfortem jazdy) - całkowita rezygnacja z pozostałych marek;

 

- wprowadzenie informacji pasażerskiej jako elementu marketingu m.in. poprzez umieszczenie schematu linii komunikacji miejskiej na wiatach przystankowych (uniknie się pomyłek w dojeździe do konkretnego miejsca);

 

- przedstawienie gotowego rozkładu jazdy na poszczególnych przystankach wraz z cennikiem opłat za korzystanie z komunikacji.

 

 

Projekt przewiduje zwiększenie częstotliwości odjazdów autobusów z poszczególnych przystanków, przez co wzrośnie popyt na usługi komunikacji, przy niezmienionych nakładach finansowych, a może nawet oszczędnościach. W złożonym projekcie celowo rezygnuje się z zakupu nowych autobusów, co będzie źródłem dodatkowych oszczędności (ze względu na niższe koszty eksploatacji) przy zachowaniu odpowiedniego komfortu jazdy.

 

Cały złożony przeze mnie projekt można przeczytać tutaj.

 

 

Komentarze  

 
#1 PowodzeniaMariola 2012-11-30 10:05
Mam nadzieję,że uda się Panu i kolegom zrobić porządek w MPK.To co się dzieje w tym mieście to woła o pomstę do nieba.Co to znaczy,że ja jako mieszkaniec miasta,płacący podatki,po zakończonej pracy o godz 18 czy 19 nie moge spokojnie wrócic do domu na drugim końcu miasta?!Co to znaczy,że ostatni autobus odjeżdża po 17??Czym wracać??Taksówką??Wolne żarty!!Jest XXI wiek,a władze miasta o kim myślą?Na pewno nie mieszkańcach.
Zacytuj
 
 
#2 @mariolajakos 2012-11-30 23:00
@mariola
Okrutna prawda wygląda tak, że nawet naprawdę fajny, sensowny program zalinkowany powyżej i przedstawiony na radzie zakłada zakończenie kursowania autobusów około godziny 17tej. Później zwija się asfalt aż do rana.
Pieniążki, pieniążki...
Założeniem jest obniżenie aktualnych kosztów komunikacji miejskiej przy jednoczesnej poprawie skomunikowania.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby z głową rozwinąć go do późniejszych godzin. Gdyby tylko to opracowanie przeszło.
Zacytuj
 
 
#3 Pasjonat komunikacjiFajnie by było 2017-05-28 17:01
Jelcze-Berliety w wieku do 12 lat to łapałyby się tylko moje ulubione turbiaczki 120M/3. Byłem ostatnio w Toruniu i tam prawie same takie. Jest też trochę starszych z trójkątnymi szybkami na przednich skosach.
Zacytuj
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież