small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Jest zgoda Rady Miejskiej na zakup nowych autobusów
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 13 czerwca 2013 15:49

Dzisiaj na sesji Rady Miejskiej radni podjęli stanowisko następującej treści:

"Rada Miejska w Kętrzynie akceptuje zakup przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej "Komunalnik" spółka z o.o. w Kętrzynie czterech fabrycznie nowych autobusów w wersji miejskiej, niskopodłogowych o długości od 8,5 do 10,00 metrów na potrzeby komunikacji miejskiej w Kętrzynie i sfinansowanie wydatków z tym związanych w formie leasingu na okres 10 lat."

 

18 radnych było za tym stanowiskiem. Jeden radny był nieobecny. Byłem przeciw takiemu stanowisku oraz jeden radny z PO.

Moje obawy co do wzrostu kosztów funkcjonowania komunikacji nie zostały rozwiane na komisjach Rady Miejskiej. Moje wątpliwości, że takie autobusy będą z małe też przeszły bez echa (obecnie w Kętrzynie jeżdżą 12-metrowe autobusy). Rada podjęła tą decyzję kierując się tylko deklaracjami słownymi Prezesa PGK "Komunalnik", które nie był poparte żadnymi dokumentami - ja przynajmniej ich nie widziałem (brakowało mi w szczególności badania potokowości po zmianach w rozkładzie jazdy wprowadzającym ruch okrężny na osiedlu Piastowskim).

A tak na zakończenie - 2 Jelcze zostały już zlikwidowane.

 

 

Komentarze  

 
#1 Hipnoza?Głupota? Poddaństwo?paweł 2013-06-14 02:55
No niech mi który później odważy się tylko burknąć że ludzie jadą w tłoku albo że bilety trzeba podnieść.No to teraz dopiero widać ile warci są radni.Tyko pan sprzeciwił się interesom Hećmana.Dla mnie jest pan gość.Pan i ten z PO.Reszta jak marionetki.Koniec i kropka.
Zacytuj
 
 
#2 rozwiązać układKrzysiek 2013-06-22 10:55
Hećman robi wszystko żeby wydrenować to miasto do 2014 roku na maksa.Przy okazji dba o interes firm startujących w przetargach.Przypuszczalnie liczy na odpalenie doli 10% od wartości tych szkodliwych dla miasta kontraktów (konszachtów?). Z tego co Pan napisał wynika że zasadnicza większość radnych siedzi w tym "biznesie".
Zacytuj
 
 
#3 marginalizacja komunikacjiMarcin Banach 2013-06-26 13:58
W moim odczuciu, komunikację potraktowano niczym piłkę do gry, którą Burmistrz ma ochotę rozgrywać politykę.Tego właśnie obawiałem się, sygnalizując problem już rok temu na portalu Kętrzyn.wm.pl. Niestety moje najgorsze przypuszczenia, stały się faktem.Niekompetentni urzędnicy i kolejny zarząd PGK ,,Komunalnik" są odpowiedzialni za straty finansowe spółki poniesione tytułem kar, nałożonych wskutek nieumiejętnie prowadzonej działalności. Urząd miasta nie potrafi wyegzekwować od spółki obsługującej komunikację opracowania i realizacji rozkładu jazdy.Burmistrz koncentruje się na zakupie taboru niezdolnego do realizacji tej wielkości przewozów. Słowem, kierunek podjętych działań, wróży dalsze wygaszanie popytu.Stanie się to wskutek m in. obniżenia standardu podróży, spowodowanej relatywnym zwiększeniem zapełnienia małych autobusów.W perspektywie dwóch-trzech lat , liczba pasażerów spadnie o połowę, przy czym odejdą głównie pasażerowie czynni zawodowo i płacący za bilet. Niestety.
Zacytuj
 
 
#4 popytwladek 2013-07-13 06:37
Nie oplaca sie robic dodatkowych kursow bo i tak tymi co sa to malo jezdzi przyklad 16,37. Osiedla do dworca pkp 8 osob.Dlugosc nie jest najgorsza bo 70 osob na raz nie pojedzie.I tyle na ten temat
Zacytuj
 
 
#5 wladek piszez bzdurymateusz 2013-07-31 13:41
Po południu do dworca to jest akurat kierunek przeciwny do szczytu więc twoja obserwacja jest tak przydatna jak kąpielówki na pustyni.Tak w ogóle to 8 osób to i tak dużo,bo w Olsztynie do dworca potrafi jechać zero i sam to widziałem kilka razy jak byłem na zakupach.Widać z ciebie taki specjalista jak z koziej d... trąba.
Zacytuj
 
 
#6 Popytwladek 2013-08-01 14:14
Po co więcej kursów Kętrzyn to nie Olsztyn że tu trzeba do 23 i z 60 kursów tyle co jest to starcza.
Zacytuj
 
 
#7 Nie zaklinajmy rzeczywistościMarcin Banach 2013-08-05 19:41
Widząc absurdalność tezy o wystarczającej liczbie realizowanych kursów, pozwolę sobie zabrać głos w tej dyskusji. Otóż przyjmując logikę internauty Waldka w ocenie potrzeb konsumenckich, można wyjść z założenia, że dalsza redukcja rozkładów jazdy jest wręcz wskazana, bo przecież w świetle jego dogmatu -i braku jak mniemam analiz potokowości- też może będzie dobrze. W tym miejscu powinienem odnieść się do przekazanego Panu Radnemu Rafałowi Rypinie projektu, ale -proszę mi wybaczyć szczerość- obawiam się, że argumenty poparte wyliczeniami i prognozą, pozostaną dla Waldka niezrozumiałe, skoro nie przyjmuje On do wiadomości faktu powszechnie znanego, że podaż w transporcie publicznym decyduje o wielkości popytu. To tyle jeżeli chodzi o popyt. Pozdrawiam obie strony uczestniczące w dyskusji.
Zacytuj
 
 
#8 dokładnie takmateusz 2013-08-06 08:06
Właśnie.Podałem przykład Olsztyna żeby pokazać wladkowi że 8 osób to nie jest źle,to on wymyśla inną argumentację i wychodzi na to że też dziwaczną.W tym najnowszym nagraniu Rafała Rypiny, pan radny też wspomina że ludzie narzekają,na autobusy że kursują zbyt rzadko.Dziwne że wladkowi wszystko pasuje.A jeszcze mam pytanie do Pana Banacha,czy można prosić o kontakt.Wiem że przez kontakt z mechanikiem z PGK pomógł pan jakiemuś kierowcy chyba z veoli. Ja jeżdże w trasy międzynarodowe ciężarówką i też bym miał kilka pytań jak można.
Zacytuj
 
 
#9 Argumenty z kapeluszaMarcin Banach 2013-08-08 20:59
Panu Wladkowi (przepraszam,al e nie wiem czy Waldkowi czy Władkowi) mogę tylko -tak na początek- polecić lekturę projektu optymalizacji (zapewne w PGK dysponują egzemplarzem). Na trochę później parę większych opracowań (mogę przytoczyć innych autorów, jeśli skrywa Pan do mnie urazę). Dla porządku przypomnę, że nigdy nie postulowałem wydłużenia czasu pracy komunikacji miejskiej w Kętrzynie do godziny 23 (!) Panie Mateuszu, widzę że wiadomości rozchodzą się błyskawicznie... Pana "informator" już został upoważniony do podania Panu numeru (być może dostał już Pan SMSa).Proszę śmiało telefonować. Pozdrawiam.
Zacytuj
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież