small normal large

 

  • Rafał Rypina
  • Radny Rady Miejskiej
    w Kętrzynie
Moje pytania do Wicemarszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Wpisany przez Administrator   
środa, 22 stycznia 2014 13:15

22 stycznia 2014 r. o godz. 10:00 w Ratuszu (sala nr 6) - Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1 odbyło się spotkanie z Wicemarszałkiem Województwa Warmińsko-Mazurskiego Witoldem Wróblewskim nt. "Realizacja Regionalnego Programu Operacyjnego w zakresie infrastruktury transportowej w latach 2007-2013 oraz założenia i perspektywy nowych inwestycji w tym zakresie w województwie Warmińsko-Mazurskim w latach 2014-2020."

Podczas spotkania zabrałem głos i w skrócie zacytuję swoją wypowiedź:

"Mam pytania w prawie inwestycji rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 650 na odcinku Stara Różanka - Srokowo w powiązaniu z drogami wojewódzkimi nr 591 i 592 realizowanej w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Czy nie jest tak, że zmodernizowana droga nr 650 w powiązaniu z 591 (odcinek Kętrzyn - Mrągowo) stanowić będzie naturalne obejście miasta Giżycko dla ruchu generowanego przez planowane przejście graniczne Rudziszki-Kryłowo, zaś sama droga 591 (odcinek Kętrzyn - granica państwa) obsłuży projektowane przejście w Michałkowie?

W ramach inwestycji planowana jest również przebudowa ulic miasta Kętrzyn leżących w ciągu dróg 591 i 592 celem przeprowadzenia przez miasto zwiększonego ruchu przelotowego.

Czy nie jest błędem tego projektu założenie wprowadzenia dodatkowego ruchu na ulice Kętrzyna?

Oficjalną polityką transportową Unii Europejskiej jest tzw. Biała Księgo oraz Zielona Księga Transportowa, które wskazują, że jedynym panaceum na bolączki ruchu tranzytowego przez miasta, powinna być budowa obwodnic.

Wobec powyższego mam pytania:

1. Dlaczego inwestycję finansowaną ze środków Unii Europejskiej realizuje się wbrew wytycznym zawartym w Białej i Zielonej Księdze transportowej?

2. Dlaczego dokonano wyboru wysokonakładowych robót w ścisłym centrum Kętrzyna (przebudowa rond, przezbrajanie instalacji) po inwestycję trwale degradującą strukturę miasta, a więc trasę średnicową o przekroju 2x2, w miejsce obwodnicy miasta?

3. Czy w tej sytuacji województwo nie zostaje narażone na utratę dotacji celowej?

4. Czy nie należy bezzwłocznie odstąpić od przebudowy odcinka miejskiego dróg nr 591 9 592 na rzecz budowy obwodnicy miasta?"

 

Na koniec złożyłem wniosek by wpisać obwodnicę miasta Kętrzyna w nową perspektywę finansowania unijnego na lata 2014-2020 realizowanego w naszym województwie.

 

Więcej o tym temacie pisałem na swojej stronie - tutaj.

 

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież